Çaresizce sevdiği adamdan kaçmaya çalışan bir kadın; Aylin Harmanlı. Ne pahasına olursa olsun O’nu yanında tutmak isteyen koca; Yekta Harmanlı. Esaretle cesaretin kapıştığı, sevginin nefrete, aşkın öfkeye dönüştüğü bir dizi Yeter.
Başrollerde Pelin Karahan, Yurdaer Okur ve Wilma Elles… Wilma Elles, ‘Öyle Bir Geçer Zaman Ki’den sonra bu dizide de kötü kadın. Daha önce “Caroline” olarak iki eş arasına giren sarışın güzel, ‘Yeter’de de yine can yakacak gibi görünüyor.
Aylin Harmanlı (Pelin Karahan) ve Yekta Harmanlı (Yurdaer Okur) birbirini çok seven iki aşık olarak evlenirler.
Ancak mutlu ve güzel günler uzun sürmez. Evlilik sonrası Aylin; iyi niyetli, saf duygularla eşini seven masum bir kadın olarak kalırken, Yekta değişir ve içinden adeta bir canavar ortaya çıkar.
Beyin Cerrahı Yekta Harmanlı takıntılı, içten pazarlıklı ve mükemmeliyetçi bir yapıya sahiptir. Kişilik sorunları evlilikten sonra su üstüne çıkar. Aylin, evlendikten sonra eşinden şiddet görmeye başlamasına rağmen eşini sevmeye devam eder. Hamile kaldıktan sonra da, geri dönülmez bir yola girilmiştir artık.
Aylin ve Yekta’nın ilk çocukları Kaan gün geçtikçe babasına benzemektedir. Bu durum karşısında paniğe kapılan Aylin, ikinci çocuğunu ölmüş gibi gösterir. Yengesi ve ağabeyi para karşılığında Aylin’in kızını evlat edinir ve büyütürler. Bu sır Yekta’nın kulağına gittiğinde işler değişir. Yekta, bu durumu Aylin’e karşı koz olarak kullanmaya başlar. Kendi çıkarı söz konusu olduğunda hiçbir şeyden çekinmeyen Yekta Harmanlı, Aylin’in etrafındaki tüm hayatları birer birer karartır. Kızını geri alır ama daha hesaplaşacağı çok kimse vardır.
Zamanla kocasının şiddetine dayanamayan Aylin defalarca kaçma planı yapmış ancak başarılı olamamıştır. Çocuklarıyla birlikte Yekta’dan uzakta bir yerlerde yaşama çabaları, Yekta’nın karşı hamleleriyle her seferinde sonuçsuz kalır.
Çaresizlik ve psikolojik baskılarla köşeye sıkışan Aylin, eşinin onu kıskandırma çabalarıyla da başka bir boyuta sürüklenir. Kendini değersiz ve yetersiz hissetmeye başlar. Dizi Yekta’nın oyunları ve Aylin’in ikilemleri arasında sürer gider…
“Esaret mi, cesaret mi?”
İlk bölümden itibaren ilgiyle takip edilen Yeter dizisi, sloganı ile de dikkat çekiyor; “Esaret mi, cesaret mi?” Türkçenin güzelliğine bakın ki bir harf düşmesi anlamı imasal anlamda nasıl değiştiriyor…
Pelin Karahan ve Yurdaer Okur’un başarılı oyunculukları ile beğeni toplayan Yeter dizisi, temelinde ‘Kadına Şiddet’i konu alıyor. Toplumumuzun özellikle son yıllardaki kanayan yarası kadın cinayetlerine de dikkat çekiyor. Dizisinin ismi bu nedenle ‘Yeter’. “Esaret mi, cesaret mi?” sloganıyla şiddet gören kadınlara bir mesaj veriliyor.
Yeter dizisindeki villa ormanın içinde
Dizide ailenin yeni taşındığı gözlerden uzak villa ormanın içinde. Girişte güvenliğin bulunduğu villaya, Arnavut kaldırımlı uzun bir yoldan geçerek ulaşıyorsunuz. Evin etrafı çok çeşitli ağaç türleriyle çevrili. Girişten itibaren yol boyunca sağlı sollu dev saksı bitkileri ile yeşillendirilmiş egzotik bir alan içinde buluyorsunuz kendinizi.
Üzeri kiremit kaplı sundurmanın altındaki giriş katı sarı renge boyanmış. Üst katlar ise koyu renk ahşap kaplama.
Villanın içinde hakim renk beyaz. Evin girişinden başlayan aydınlık etki mekanın tamamında kendini hissettiriyor. Dört parçalı evin kapısı boydan boya mat cam. Evin merdivenleri ve tabanı iki farklı renkte mermer döşeme. Kapının hemen solundaki aynalı dresuar ve abajur da girişteki aydınlık efektini kuvvetlendiriyor.
Yeter dizisi villasının salon dekorasyonu
Evin alt salonuna, girişten sonra beş altı basamakla iniliyor. Duvarlardaki irili ufaklı tablolar ve farklı ebatlardaki abajurlar salona frapan etki kazandırmış. Salonla girişi ayıran kapıdaki iki saksı evde canlılığı artırıyor. Aynı temayı havuza açılan kapıların iki yanındaki saksı bitkilerinde de görüyoruz. Salondaki radyatörler de oymalı beyaz ahşap kaplamanın içine gizlenmiş.
Salon üç ayrı oturma grubu olarak tasarlanmış. Yerler yine pırıl pırıl mermer. Hem soğuk hem şık. Birinci oturma grubu; iki adet rahat üçlü koltuk, ahşap orta sehpa ve bir deri bench ile bir berjerden oluşuyor. Burada misafir ağırlanıyor.
Rahat oturma grubunu tamamlayan büyük akvaryum salona renk katıyor ancak esaretin de sembolü olmuş adeta! Salonda separatör görevi de üstlenen akvaryum, mekana nefes aldırıyor.
İkinci kısım; Yekta’nın ödülleriyle dolu kitaplık, kitaplığın önünde tekli koltuk ve kare sehpadan oluşuyor. Bu bölümde ayaküstü sohbetler, fısıldamalar eşliğinde entrikalarla dolu planlar yapılıyor genelde.
Üçüncü kısım ise yine bir tekli koltuk ve sehpadan oluşuyor. Yönleri birbirine zıt olan, villanın bu kısımlarında renkler pastel, pudra ve gri.
Havuzlu villanın ön cephesi cam kaplı
Evin havuza bakan cephesi iki kat boyunca cam kaplı. Tek ve parçalı yüksek camlarla kaplı bu cephede çerçeveler açık ahşap tonlarında. Metal oymalı ayaklı abajurlar ve farklı formlardaki diğer abajurlar salona şık bir hava veriyor.
İkinci katın balkonu salona bakıyor. Demir ferforje parmaklıklarla çevrili balkon oldukça geniş ve üst kata hakim odaları taşıyor.
İkinci kattan üste kıvrılan demir sarmal merdivenler, balkonun mat antrasit renginde demir parmaklıklarıyla uyum içinde.
Aylin’in yatak odası silme kahve/krem tonlarında
Aylin’in ikinci katta bulunan yatak odasına kahve tonları hakim. Yatağın başı, sehpa, duvar kaplamaları ve makyaj masası koyu ahşap. Kapı ise yine ahşap ama açık renk. Farklı ebatlardaki üç halı krem tonlarında. Odadaki kanepe yine krem tonlarında ve oldukça rahat görünüyor. Odadaki tek canlı renk yatak örtüsünün turkuaz yeşili.
Kaan’ın mekanik odası…
Bir çalışma masası, bir masa lambası, yatak ve duvarlardaki tablolardan oluşan Kaan’ın odası, tam olarak bir erkek çocuğu için düzenlenmiş. Çalışma masasının üzerindeki rafta bulunan ufak tefek detaylar ve oyuncak bir araba, aşırı düzenli ve statik. Mekanik görünümlü odada yer döşemleri ise ahşap laminat.
Yeter dizisi villa mutfağı
Yeter dizisini mutfağı ada mutfak olarak tasarlanmış. Ortadaki uzun dikdörtgen tezgah hem servis alanı, hem de yemek hazırlama alanı olarak kullanılıyor. Çekmeceler ve dolaplar tezgahın altına gizlenmiş. Ankastre mutfakta yine açık renk ahşap kaplama tercih edilmiş. Yerler yine evin genelinde görülen iki farklı renkteki mermer kaplama.
Ayaklı antika küvet dikkat çekiyor
Villanın banyosuna gelindiğinde renkler değişiyor. Açık mavi renk duvarlar, dev ayna ile kaplanmış. Banyo mobilyası yine koyu renk. Antika küvet banyoda tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Yerler ve tezgahın üstü mermer kaplama. Makyaj ve bakım için ayrılmış bölüm ise açık kahve tonlarında. Mumlarla romantizmin yayılmaya çalışıldığı banyoya, yapay çiçekler ve minik tablolar şirinlik katmış.